Δευτέρα 13 Απριλίου 2009

Κάποιες ενδιαφέρουσες διαφορετικές απόψεις

Μετά από αρκετό καιρό και αφού αναγκάστηκα να .... κάνω ευθανασία (με δάκρυα αποχαιρετισμού το ομολογώ) στο παλιό μου desktop, του Celeron 800 επεξεργαστή και της οριακής κεντρικής μνήμης 512Mb και των 20gigA εσωτερικού σκληρού, εδώ και δύο μέρες απολαμβάνω της "ανάσα" του νέου ηλεκτρονικόυ συντρόφου στο γραφείο μου.
Ξαναστήνοντας λοιπόν σιγά σιγά από την αρχή τα χρήσιμα εργαλεία επικοινωνίας μας και άλλα γκατζετάκια, βρήκα στο φορτωμένο μου ταχυδρομείο τις εξής ενδιαφέρουσες απόψεις, που αξίζουν προσοχής, γιατί σε όλα υπάρχει και η άλλη όψη (τουλάχιστον στα περισσότερα)

.......Και το θέμα της δωρεάς δεν είναι τόσο αθώο όσο μας παρουσιάζεται. Ο πατέρας μου με είχε συμβουλέψει να μην γίνω ποτέ. Κάτι θα ήξερε ως γιατρός. Εγώ δεν είμαι γιατρός αλλά ως οικονομολόγος γνωρίζω καλά την σημασία των κινήτρων στο να παρακινούνται οι άνθρωποι να κάνουν (ή να μην κάνουν) πράγματα: :Mε το να γίνεις δωρητής δίνεις στους γιατρούς ένα αντι-κίνητρο στο να σώσουν τη ζωή σου σε μία κρίσιμη στιγμή. Απλά και ξεκάθαρα.

και ...

Στη Λετονία, μια δημιουργική, τολμηρή αλλά και αρκετά αμφιλεγόμενη
διαφημιστική εκστρατεία κατάφερε, σε αρκετά μεγάλο βαθμό, να πετύχει αυτό
που όλοι συμφωνούν ότι πρέπει να γίνει, αλλά και όλοι ξέρουν πόσο δύσκολο
είναι: Να αλλάξουμε νοοτροπία. Ή, πιο ωμά ακόμα: Νά αλλάξουμε μυαλά!


Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ εταιρεία Mooz!, έπεισε με την δική της τολμηρή προσέγγιση
στο θέμα των τροχαίων, την κυβέρνηση, να της αναθέσει τη συγκεκριμένη
καμπάνια. Βασικός «στόχος», ήταν οι οδηγοί, κυρίως άνδρες, ηλικίας 20-35
ετών, που ανήκουν, σύμφωνα με έρευνες, στην ομάδα «άμεσου κινδύνου», με τις
υπερβολικές ταχύτητες που αναπτύσσουν, την επιθετική συμπεριφορά που
αναπτύσσουν στο οδήγημα, και την αλαζονεία που έχουν για τις ικανότητές
τους, αφού τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία προκαλούνται με ευθύνη
ανθρώπων που πίστευαν ότι είναι οι καλύτεροι οδηγοί στον κόσμο, εννοώντας
με αυτό, ότι ήταν ... περίπου Σουμάχερ.


Η ΔΙΑΦΗΜΗΣΗ που βγήκε τελικά, και που προκάλεσε αρκετές συζητήσεις, δεν
ήταν από αυτές τις «διδασκαλικού τύπου», όπου πάντα κάποιος σου κουνάει
επιδεικτικά το δάχτυλο και σου λέει «μή τρέχεις». Η Mooz!, εκτός από την
υπερβολική ταχύτητα, επικέντρωσε την προσοχή της και σε ένα άλλο θέμα: την
σοβαρή έλλειψη οργάνων για μεταμοσχεύσεις. Και τι έκανε, λοιπόν; Αντί
κάποιου ενημερωτικού εντύπου, δημιουργήθηκε ένα Πιστοποιητικό Δωρεάς
Οργάνων το οποίο λάμβαναν οι οδηγοί κατευθείαν από την αστυνομία.


ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ, όσοι υπερέβαιναν το όριο ταχύτητας (και κανονικά θα έπρεπε να
λάβουν κλήση), αναγκάζονταν από την αστυνομία να υπογράψουν το
πιστοποιητικό με το οποίο δήλωναν διατεθειμένοι να γίνουν δωρητές οργάνων!
Το αποτέλεσμα ήταν ο αριθμός των θυμάτων από τροχαία, μέσα σε έναν χρόνο,
να μειωθεί κατά 29%, και ταυτόχρονα να σημειωθεί και σημαντική αύξηση, κατά
39% στην, έστω και δι? αυτού του τρόπου, δωρεά οργάνων. Μπορεί, λοιπόν, οι
οδηγοί να μην θυμόνταν ένα οποιοδήποτε διαφημιστικό, όμως δεν θα μπορούσαν
να ξεχάσουν ποτέ την ημέρα που, άθελά τους, έγιναν δωρητές οργάνων...



Το Συμβόλαιο


Η ΗΜΕΡΑ εκείνη, είναι όταν, έπειτα από κάποια σοβαρή παράβασή τους,
υποχρεούνται να υπογράψουν το παρακάτω Πιστοποιητικό Δωρητή Οργάνων:

«Υπάρχουν άνθρωποι που θα έδιναν τα πάντα για να βρίσκονται στη θέση μου,
και εάν βρίσκονταν, δεν θα έπαιζαν ποτέ με τη ζωή τους.


Εγώ ο/η , ____ _________________, εφόσον έχω την τάση να υπερβαίνω το όριο
ταχύτητας στο δρόμο και/ή να οδηγώ επιθετικά, με το παρόν δηλώνω ότι η ζωή
μου δεν είναι πρώτης προτεραιότητας για μένα και ευχαρίστως θα την
αποχωριζόμουν. Έχοντας σώας τας φρένας, κατανοώ ότι αργά ή γρήγορα θα
εμπλακώ σε ατύχημα και αφού αυτό συμβεί, αφήνω την καρδιά μου, τα νεφρά μου
και όποια άλλα όργανα του σώματός μου δεν καταστραφούν από το ατύχημα, σε
εκείνους που τα χρειάζονται πραγματικά.


Επίσης, ζητώ εκ των προτέρων να με συγχωρέσουν οι άνθρωποι και τα αγαπημένα
πρόσωπα εκείνων για τους οποίους θα είμαι εγώ υπεύθυνος για το θάνατο ή την
αναπηρία τους, εξαιτίας ατυχήματος


__, _______, 200_


Υπογραφή΄


____ _________"

6 σχόλια:

  1. Με γειά το νέο σου απόκτημα και να σε κάνει να χαίρεσαι που το χρησιμοποιείς, όσο και ο παλιός σου υπολογιστής Σάκη μου!

    Όσο για το θέμα της δωρεάς των οργάνων ή σώματος που λες, σίγουρα δεν είναι μια απόφαση που την παίρνει κάποιος αψήφιστα, αλλά αν τη πάρει και γνωρίζει πως το σώμα του μπορεί να χρησιμεύσει στους συνανθρώπους ή την επιστήμη αντίστοιχα, τότε να το κάνει χωρίς ενοχές για το τι μέλλει επακολουθήσει μιας και πιστεύω πως περισσότερο ψυχολογική είναι η απόφαση για το τι θα απογίνουμε μετέπειτα, παρά επί της ουσίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ωστέ γι αυτό είχες εξαφανιστεί σαν τον Τζον Αυλακιώτη :-)))
    Ελπίζω ο παλαιός υπολογιστής να μην έγινε δωρητής οργάνων.
    Όσο για την κίνηση της διαφημιστικής εταιρίας ...απλά θεικό!
    Εγώ συμφωνώ μαζί τους.Κορυφαία ιδέα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εγώ θα σου ευχηθώ

    ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ

    ΧΑΡΟΥΜΕΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και τι συμφέρων έχουν οι γιατροί και θα με αφήναν αβοήθητη να πέθαινα αν ήμουν δωρήτρια οργάνων;

    Και ... που θα το ήξεραν ότι είμαι αν δεν κουβαλούσα μαζί μου την ταυτότητα;
    νομίζω ότι είναι υπερβολικό όλο αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @@- Σακη μας, μακάρι να εφαρμοζόταν αυτό που μας έγραψες ανά την υφήλιο. Για να προασπιστούν και να σωθούν Ζωές!
    Η ζωή είναι πάντα πολύτιμη για όλα τα πλάσματα της οικουμένης!

    @@-Μαριαλένα μου,
    "τότε να το κάνει χωρίς ενοχές για το τι μέλλει επακολουθήσει μιας και πιστεύω πως περισσότερο ψυχολογική είναι η απόφαση για το τι θα απογίνουμε"Κρατώ τα γραφόμενα σου και αναρωτιέμαι γιατί να υπάρξουν ενοχές?

    "Χους ήν και εις χουν απελευσαι"
    "χώμα είμαστε και στο χώμα θα χαθούμε"

    Αυτό θα απογίνουμε μετά, κι ίσως χωρίς να μάθουμε τον αληθινό σκοπό και προορισμό της έλευσης της θεϊκής μας ψυχής.
    Τι να τα κάνουμε ρε παιδιά τα νεφρά μας και τα συκώτια μας στον τάφο? Τα σκουλήκια να τρέφουμε?
    Αυτο θα απογίνουμε επί της ουσίας Μαρλεν μου!
    Χώμα...
    Ισως το να βοηθήσουμε έναν "όμοιο μας" να ζήσει μας οδηγήσει πιο βαθιά στις "ουράνιες ατραπούς"...

    @@-Ξυπολυτουλα,
    ο γιατρός δεν έχει κανένα συμφέρον ή δικαίωμα να αφήσει κάποιον αβοήθητο επειδή είναι δωρητής οργάνων.
    Κι επειδή έκανα κοντά στα 4 χρόνια στην ιατρική σχολή,(ασχετα αν δεν κατέληξα να πάρω πτυχίο)σε εποχές που δεν υπήρχαν υπολογιστές και άμεση επαφή με τα δρώμενα επί του συγκεκριμένου, έπρεπε οι συγγενείς να δηλώσουν πως το "πτώμα" είναι δωρητής αν δεν κουβαλούσε την κάρτα στην τσέπη του.
    Τώρα όλα έγιναν πιο απλά με την άμεση ενημερώση της τεχνολογίας, αλλά κανένας γιατρός δεν προχωράει στην διαδικασία αν δεν δει και βεβαιωθεί πρώτα για την flat line.
    Στον καιρό μου, τα όργανα είχαν λίγες ώρες ζωής στην συντήρηση του Ν για να μεταμοσχευτούν.Τώρα όλα γίνονται γρήγορα....
    Και προσωπικά πιστεύω στα θαυματα!!!!
    Οπότε τίποτα δεν είναι υπερβολικό αν η ανθρώπινη ύπαρξη θέλει να συμπάσχει και να βοηθάει τον "όμοιο του από χώμα και θειική πνοη πλασμένο"...

    Φίλοι μου συνοδοιπόροι
    Την καληνύχτα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Με χαρά σας ξαναβρίσκω και σας ευχαριστώ και αντέυχομαι για τις μέρες για γαλήνη και ευτυχία μέσα μας.

    Ξυπόλητη καλή μου φίλη και αγνή
    Ελα ντε?... τι συμφέρον θα μπορούσε να είχε κάποιος γιατρός που εμπλέκεται στην διαδικασία μεταμόσχευσης (εμπλεκεται με την καλή έννοια) κάποιου οργάνου, αν είχα την κάρτα δωρητή μαζί μου και δεν ήμουνα και σε πολύ καλή κατάσταση μετά από ένα αυτοκινητιστικό στην εντατική ας πούμε!! Τι άραγε συμφέρον να είχε ο καημένος ο γιατρός!!!

    (μου αρέσει που η επαναφορά μου με το θέμα αυτό κίνησε το ενδιαφέρον όλων των φίλων. να διευκρινήσω ότι είμαι υπέρ της δωρεας προκειμένου νασωθεί μιά ζωή που χάνεται )

    ΑπάντησηΔιαγραφή