Ενα από τα καλύτερα βιολιά που έχει βγάλει η σύγχρονη δημοτική μας παράδοση και συνεχιστής των μουσικών ταλέντων που βγάζει η Εύβοια. (Να αναφέρω, τον Αραπάκη την Σ.Μπέλλου, τον Γρ. Μπιθικώτση και άλλους που δεν μπορώ να θυμηθώ). Ο Γιώργος Κόρος με το ιδιόμορφο αυτοδίδακτο παίξιμό του έχει δημιουργήσει τη δική του σχολή και με κάνει υπερήφανο που είμαι Ευβοιώτης και μάλιστα Αρβανίτης κοντά στην περιοχή του Καβοντόρου στην Νότια Εύβοια. Εδώ μιά σύντομη επίδειξη (όχι η καλύτερη κατά τη γνώμη μου) του περίφημου παλιόυ παραδοσιακού χορού, του ΚΑΒΟΝΤΟΡΙΤΙΚΟΥ. Ο χορός είναι βαρύς και δωρικός. Κανονικά ξεκινάει με αργό τέμπο συρτού. Τα βήματα είναι αργά και κοφτά αλλά η ιδιαιτερότητά του είναι ότι οι χορευτές σε κύκλο σταυρώνουν τα χέρια μπροστά (σταυρωτός χορός) με το δεξί πιάνουν το αριστερο του διπλανόυ τους κλπ., ενώ στο ξεκίνημα και μέχρι το πρώτο κουπλέ προχωρούν πρός πίσω.
Ισως αυτό είναι συμβολικό και θέλει να φανερώσει ότι ενάντια στην σκληρότητα του τόπου του Καβο ντόρο οι άνθρωπιοι είναι σφιχτά δεμένοι και δίπλα δίπλα, κόντρα στις αντιξοότητες.
Εδώ ο ήχος του βιολιού του Γιώργου Κόρου
και εδώ κάποιες άλλες εναλλακτικές εκδοχές
Ενα από τα καλύτερα βιολιά που έχει βγάλει η σύγχρονη δημοτική μας παράδοση και συνεχιστής των μουσικών ταλέντων που βγάζει η Εύβοια. (Να αναφέρω, τον Αραπάκη την Σ.Μπέλλου, τον Γρ. Μπιθικώτση και άλλους που δεν μπορώ να θυμηθώ). Ο Γιώργος Κόρος με το ιδιόμορφο αυτοδίδακτο παίξιμό του έχει δημιουργήσει τη δική του σχολή και με κάνει υπερήφανο που είμαι Ευβοιώτης και μάλιστα Αρβανίτης κοντά στην περιοχή του Καβοντόρου στην Νότια Εύβοια. Εδώ μιά σύντομη επίδειξη (όχι η καλύτερη κατά τη γνώμη μου) του περίφημου παλιόυ παραδοσιακού χορού, του ΚΑΒΟΝΤΟΡΙΤΙΚΟΥ. Ο χορός είναι βαρύς και δωρικός. Κανονικά ξεκινάει με αργό τέμπο συρτού. Τα βήματα είναι αργά και κοφτά αλλά η ιδιαιτερότητά του είναι ότι οι χορευτές σε κύκλο σταυρώνουν τα χέρια μπροστά (σταυρωτός χορός) με το δεξί πιάνουν το αριστερο του διπλανόυ τους κλπ., ενώ στο ξεκίνημα και μέχρι το πρώτο κουπλέ προχωρούν πρός πίσω.
Ισως αυτό είναι συμβολικό και θέλει να φανερώσει ότι ενάντια στην σκληρότητα του τόπου του Καβο ντόρο οι άνθρωπιοι είναι σφιχτά δεμένοι και δίπλα δίπλα, κόντρα στις αντιξοότητες.
Ισως αυτό είναι συμβολικό και θέλει να φανερώσει ότι ενάντια στην σκληρότητα του τόπου του Καβο ντόρο οι άνθρωπιοι είναι σφιχτά δεμένοι και δίπλα δίπλα, κόντρα στις αντιξοότητες.
Εδώ ο ήχος του βιολιού του Γιώργου Κόρου
και εδώ κάποιες άλλες εναλλακτικές εκδοχές
πιθανωτατα προκειται για καθαρα πολεμικο χορο.Αρχιζει αργα προς τα πισω (προετοιμασια για τη μαχη) στη χαμηλη χορδη (στη χοντρη)και αφου διανηθει μιση με μια στροφη περιπου ο ρυθμος αλαζει. Γινεται γρηγορος-εκρηκτικος και ξεχύνεται πος τα εμπρος (μαχη -εφοδος). Τα βηματα ειναι κοφτα και στη βαση του συρτου.Τα χερια ειτε μπροστα σταυρωτα ειτε στους ωμους(χωρις μαντηλι- αμεση επαφη-σφιχτο δεσιμο) εντονα -καθαρα-αντρεικιος χορος
ΑπάντησηΔιαγραφήΠου μπορω να βρω την παρτητουρα ''Καβοντοριτικος σκοπος";
ΑπάντησηΔιαγραφή