Τετάρτη, 31 Μαρτίου 2010

ΧΡΥΣΟ ΚΛΟΥΒΙ, ΥΓΡΟ ΚΛΟΥΒΙ, ΛΙΓΟ ΤΟ ΝΟΙΑΖΕΙ ΤΟ ΠΟΥΛΙ

19.03.2010
A ΠΤΕΡΥΓΑ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ


στις 11 μαρτίου, ημέρα Πέμπτη, έγινε η σύλληψή μου από τις αντυνομικές δυνάμεις καταστολής. Το αίσθημα της ελευθερίας και το δικαίωμα του διαδηλώνειν κόπηκε με μιάς με μένος και βία από πάνοπλο αστυνομικό των ΜΑΤ, αφού του είχε δοθεί το δικαίωμα αυτό. Αφορμή της σύλληψής μου η συμμετοχή σε διαδήλωση υπεράσπισης των δικαιωμάτων του εργαζόμενου και μη, πολίτη, έχοντας περίεργο κούρεμα και σακίδιο. Αιτία ο παραδειγματισμός.

Στη χούντα έσκιζαν με μαστίγιο τα πρόσωπα των εφήβων σπουδαστών μέσα και έξω από τη Νομική Σχολή. Τώρα με την ίδια βαρβαρότητα, η 'σοσιαλιστική " κυβέρνηση, χρησιμοποιώντας όλα της τα μέσα σκίζει και μαστιγώνει τις ζωές των ανθρώπων που έχουν μοχθήσει, εκείνων που μοχθούν και εκείνων που αντιστέκονται και δεν φοβούνται να υπάρχουν, με βίαιες οικονομικές και τρομοκρατικές πολιτικές.

την πολιτική ευθύνη της παράλογης σύλληψης υποχρεούται να την αναλάβει το κράτος. Η καθολική πολιτική αντίδραση που εκφράστηκε μέσα από το κύμα διαμαρτυρίας, αποδιεκνύει ότι η κοινωνία αντιστέκεται. Και αυτό είναι ακόμα πιό σημαντικό για μένα που συνειδητά επέλεξα να παραμένω "ανένταχτος" . Το κράτος ζητά την ανυπαρξία μας και φοβάται την ύπαρξή μας.

Δεν είναι τόσο η δική μου περίπτωση προφυλάκισης, όσο τα αλλεπάλληλα παραδέιγματα ψευδών κατηγοριών που αναδεικνύουν και αποδεικνύουν την προσπάθεια του κράτους να τρομοκρατήσει και να ταπεινώσει τον κάθε άνθρωπο που υπερασπίζεται τα δικαιώματά του, 'οσο και να αποθαρρύνει τον οποιονδήποτε άλλο διανοηθεί να τα υπερασπιστεί, δημιουργώντας κοινωνίες άβουλες που δεν θα αντιδρούν και δεν θα διεκδικούν.

Ευχαριστώ όσουν αγωνίζονται για την αποφυλάκισή μου τόσο από την αρχή όσο και κατά την διάρκεια, από πραγματικό ενδιαφέρον, μακριά από κομματικές και πολιτικές σκοπιμότητες, είτε συμφωνώ με τις μορφές είτε όχι, γιατί δεν νιώθω οτί αυτό που είναι κρίσιμο αυτή τη στιγμή είναι να συζητηθούν οι τρόποι με τους οποίους εκδηλώνεται αυτή η αλληλλεγγύη, όσο να κριθεί το ίδιο το κράτος για τις πράξεις του.

Λευτεριά σε όσους είναι στα κελιά, συνεχιστές στην προσπάθεια για απελευθέρωση των κρατουμένων και της σκέψης!

Από τα κρατητήρια στην ΓΑΔΑ, γραμμένος στίχος στους κίτρινους τοίχους όπου υπάρχουν ακόμα ξεχασμένοι κρατούμενοι για μέρες μέσα σε άθλιες συνθήκες.
ΧΡΥΣΟ ΚΛΟΥΒΙ, ΥΓΡΟ ΚΛΟΥΒΙ, ΛΙΓΟ ΤΟ ΝΟΙΑΖΕΙ ΤΟ ΠΟΥΛΙ

------------------------------------------------------------------------------------------------

Δελτίο τύπου 15/03/2010
Ι ΚΟΥΡΤΟΒΙΚ δικηγόρος ΜΑΡΙΟΥ Ζ


Στη φυλακή αποφάσισαν ανακριτής και εισαγγελέας ότι π΄ρπει να οδηγηθεί ο Μάριος Ζ, γιατί τόλμησε να συμμετέχει στη μεγάλη πορεία της Πάμπτης (11-03-2010), και είχε την ατυχία να βρεθεί στο πεδιό δράσης ενός ασύδοτου πωρωμένου ψεύτη αστυνομικού.
Ο Μάριος συνελήφθη στην οδό Πανεπιστημίου, μπροστά στην Αγροτική Τράπεζα, και κοντά στα πανώ του ΕΕΚ και των και των σωματείων που ακολουθούσαν, από πάνοπλο άντρα των ΜΑΤ ο οποίος του επιτέθηκε ξαφνικά από πίσω, ερεθισμένος όπως φαίνεται από τα φουντωτά ράστα μαλλιά του και την ανέμελη εμφάνισή του, μπροστά σε δεκάδες άλλους πολίτες που συμμετείχαν στην πορεία και που διαμαρτύρονταν γιαυτό.
Με τη συνηθισμένη επαγγελματική πώρωση ο αστυνομικός που τον συνέλαβε αφού τον οδήγησε στη ΓΑΔΑ κατέθεσε σε βάρος του οτι είχε κρυμμένα τα χαρακτηριστικά του, ότι του είχε εκσφενδονίσει μολοτωφ και ότι κινδύνεψε από φωτιά.
Ο Μάριος είχε την τύχη να καταγραφεί η σκηνή της σύλληψής του από πολλές φωτογραφικές μηχανές και σε video, και προσκομίστηκαν και στην ανάκριση οι φωτογραφίες που αποδεικνύουν αδιάψευστα ότι το πρόσωπο του ήταν εντελώς γυμνό, ότι καμμία μολοτωφ και καμμιά φωτιά δεν υπήρχε στο σημείο που πιάστηκε και στον γύρω χώρο, ότι στο σημείο εκείνο δεν υπήρχε ένταση, που μπορεί να ταιριάξει με την κατάθεση του αστυνομικού.
Εξάλλου, επικαλέσθηκε κατά την ανάκριση δεκάδες μάρτυρες πολίτες, που βρισκόντουσαν παρόντες στο γεγονός και που προσφέρθηκαν αυθόρμητα να καταθέσουν την αλήθεια.

Ομως, ανακριτής και εισαγγελέας αφού άκουσαν εκτός διαδικασίας τους μάρτυρες αστυνομικούς και από την άλλη αγνόησαν τους δεκάδες μάρτυρες υπεράσπισης και τις φωτογραφίες, προχώρησαν στην πρωτοφανή απόφαση για προφυλάκιση,
Προφυλάκιση που γίνεται

με τις διατάξεις ενός νόμου, απονομιμοποιημένου ήδη στη συνείδηση της κοινωνίας, αφού η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει εδώ και έξι μήνες την κατάργησή του,

κατά παράβαση των διατάξεων περί προφυλάκισης, και μάλιστα περιφρονώντας αγνοώντας και παραβιάζοντας επιδεικτικά τις αλλαγές που πρόσφατα έγιναν στο σχετικό άρθρο του νόμου, σύμφωνα με τις οποίες για να επιβληθεί προφυλάκιση απαιτείται να είναι κάποιος ύποπτος φύγης είτε να έχει αμετάκλητες καταδίκες στο ιστορικό του, προυποθέσεις που καμιά δεν ισχύει για τον Μάριο.

Ο Μάριος, που διδάσκει κολύμβηση σε νήπια στο ΟΑΚΑ, δουλεύοντας 7 μέρες την εβδομάδα, οδηγείται στις φυλακές και τα παιδιά του, που στα χέρια του μαθαίνουν να αγαπάνε το νερό, θα χάσουν το δάσκαλό τους.
Κι εμείς θα χάσουμε την πίστη μας στο προφανές και στο αυτονόητο. Δεν θα χάσουμε όμως την πίστη μας στο Μάριο και θα παλέψουμε για την απόδειξη της αλήθειας, την αποφυλάκιση και την απαλλαγή του.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
www.freemariosz.wordpress.com

Σημείωση του Σταυραετού.
Χθές ανακοινώθηκε στατιστική που έλεγε ότι τις τελευταίες μέρες έιχαμε 5 νεκρούς στην Αθήνα από ποικίλλες μορφές παραβατικότητας ενώ οι ληστείες (όχι πλέον για χοντρά σε Ταχυδρομεία Τράπεζες κλπ, αλλά και για ψιλά...) ακόυμπησαν τις 200.
Οσο θα εξαθλιώνεται η μεσαία τάξη (που υποτίθεται ότι στηρίζει και την οικονομία της χώρας ) πραγμα που φάινεται είναι και το ζητούμενο, τόσο και θα πληθαίνουν οι παραβατικότητες και τα φαινόμενα κοινωνικής αναταραχής.
Καλά θα κάνει λοιπόν η Αστυνομία να ανασκουμπωθεί ΤΩΡΑ όσο είναι νωρίς και να κοιτάξει καθαρά ποιά είναι η πρόληψη , πραγματική αιτία του φαινομένου και ποιός είναι ο πραγηματικός εχθρός της. Σε τελική ανάλυση πραγματικά να φυλάξει την έννομο τάξη και να προστατέψει τον Πολίτη.
Γιατί αλλιώς θα πεσει ο πέλεκυς πάνω της και στα κεφάλια της Πολιτικής Αρχής ξαφνικά όταν η κοινωνική έκρηξη θα τα παρασύρει όλα...
Ο νοών νοήτω....

(θα επακολουθήσουν και άλλα που έχω μαζεμένα)

Δευτέρα, 29 Μαρτίου 2010

Ο Πέμπτος Καβαλάρης της Αποκάλυψης

Το πιο επικίνδυνο στερεότυπο είναι η αμφισβήτηση της ανθρώπινης φύσης

Του Ευγένιου Τριβιζά

Φωτογραφία

O χαρακτηρισμός των Ελλήνων ως απατεώνων, προδοτών και άλλων τινών δεν είναι παρά μία ακόμα περίπτωση του κοινωνιολογικού φαινομένου της επικλήσεως αρνητικών εθνικών στερεοτύπων σε περιπτώσεις κρίσεων. Αντί να κρίνονται και να κατακρίνονται αποφάσεις ή ενέργειες συγκεκριμένων ατόμων, στιγματίζεται συλλήβδην έναs ολόκληρoς λαός. Το πιο επικίνδυνο στερεότυπο είναι η αμφισβήτηση της ανθρώπινης φύσης φυλών και εθνών.


Το αρκτικόλεξο «ΡΙGS», το οποίο χρησιμοποιούν Δυτικοευρωπαίοι και Αγγλοσάξονες επενδυτές και σχολιαστές, ως συνοπτικό τρόπο αναφοράς στους λαούς της Νότιας Ευρώπης και τις οικονομίες τους, δεν είναι μόνο μια κακόγουστη προσβολή. Είναι μια σύγχρονη εκδοχή του ιστορικού φαινομένου της αμφισβήτησης της ανθρώπινης φύσης του συνανθρώπου, της διαδικασίας κατά την οποία μέλη μιας εθνικής ομάδας υποβιβάζουν τα μέλη μιας άλλης στο επίπεδο των ζώων, μεταδίδοντας έμμεσα το μήνυμα ότι είναι άξια να τύχουν παρόμοια με αυτά μεταχείρισης.


Αν και ορισμένα έντυπα, όπως οι «Financial Τimes», και τράπεζες, όπως η Βarclays, κατόπιν καταγγελιών, όπως εκείνη του Πορτογάλου υπουργού Οικονομικών, απαγόρευσαν τη χρήση του, ο όρος κινδυνεύει να καθιερωθεί. Όσοι εξακολουθούν να τον χρησιμοποιούν δεν αντιλαμβάνονται τη σοβαρότητα μιας τέτοιας πρακτικής. Λησμονούν ότι παρόμοιες μειωτικές εκφράσεις είχαν χρησιμοποιηθεί συστηματικά κατά το παρελθόν για να απευαισθητοποιήσουν την κοινή γνώμη, να αναστείλουν τυχόν ενδοιασμούς, να απενεργοποιήσουν τη συναισθηματική ταύτιση και να διευκολύνουν διωγμούς, σφαγές, ακόμα και γενοκτονίες.


Της γενοκτονίας της Ρουάντας για παράδειγμα είχε προηγηθεί μια κυβερνητικά συντονισμένη εκστρατεία λεκτικής «αποκτήνωσης» των θυμάτων και κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Πόλεμου η ιαπωνική προπαγάνδα είχε χρησιμοποιήσει την ίδια μέθοδο εναντίον των Αμερικανών. Η πιο ακραία, βέβαια περίπτωση, ήταν εκείνη του Τρίτου Ράιχ. Ένα από τα σκευάσματα που χρησιμοποιήθηκαν για τη γενοκτονία των Εβραίων στα στρατόπεδα συγκεντρώσεως, ήταν το παρασιτοκτόνο Ζyclon Β. Πολύ πριν, όμως, οι κρατούμενοι εξοντωθούν με παρασιτοκτόνα, είχε προηγηθεί η απομείωση της ανθρώπινης φύσης τους από τον ναζιστικό μηχανισμό προπαγάνδας.


Εκφράσεις όπως «αρουραίοι», «μολυσματικά ζωύφια» είχαν χρησιμοποιηθεί συστηματικά για τον χαρακτηρισμό τους. Και φυσικά όταν εκλαμβάνεις τους αντιπάλους σου όχι ως ανθρώπους αλλά ως κτήνη ή παράσιτα, δεν έχεις και πολλούς ενδοιασμούς για να τους εξοντώσεις προκειμένου να ανακυκλώσεις τις τρίχες ή το λίπος τους. Η λεκτική «αποκτηνωτική» βία αποτελεί συχνά τον προθάλαμο πραγματικής και όχι μόνο στη διεθνή σκηνή.


Σε έρευνά μου για τα εγκλήματα του όχλου είχα κάνει διάκριση μεταξύ δύο κατηγοριών υβριστικών εκφράσεων, εκείνων οι οποίοι αρνούνται τον ανδρισμό του αντιπάλου και εκείνων οι οποίοι αρνούνται την ανθρώπινη φύση του και είχα διαπιστώσει ότι η πρώτη ανοίγει τον δρόμο σε ριτουαλιστική και η δεύτερη σε πραγματική βία(1) . Οι τραγικές συνέπειες της λεκτικής «αποκτήνωσης» είναι ο λόγος για τον οποίο οι ανθρωπολόγοι Μontagu και Μatson θεωρούν ότι οι διαδικασίες άρνησης της ανθρώπινης υπόστασης συνανθρώπων είναι «ο πέμπτος καβαλάρης της Αποκαλύψεως» . Θα ήταν υπερβολικό, βέβαια, να ισχυριστεί κανείς ότι οι χρήστες του όρου «ΡΙGS» προετοιμάζουν το έδαφος για την οικονομική κατακρεούργηση των άσωτων «γουρουνιών» του Νότου.
Είναι όμως απορίας άξιο το ότι πολιτισμένοι άνθρωποι φτάνουν στο σημείο να διαδίδουν μειωτικές εκφράσεις που τόσα δεινά έχουν προκαλέσει κατά το παρελθόν. Όταν δεν αντιμετωπίζουμε τους άλλους ως άτομα, αλλά ως εκπροσώπους στερεοτύπων, όταν μία εθνότητα θεωρείται ότι ενσαρκώνει το έντιμο και το ηθικό και ο αντίπαλος το δόλιο και το ανήθικο, τότε ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για κάθε λογής βαρβαρότητα. Ούτε οι Νότιοι είναι «γουρούνια», ούτε οι Έλληνες είναι εκ γενετής απατεώνες, ούτε οι Γερμανοί επιρρεπείς σε γενοκτονίες.


Το καλό και το κακό ενυπάρχει στον καθένα και το δεύτερο μπορεί εύκολα να πυροδοτηθεί από λεκτικές κοινωνικές διαδράσεις. Ας ελπίσουμε ότι ο «πέμπτος καβαλάρης της Αποκαλύψεως», προτού συνεχίσει τη νέα του επέλαση, θα σκοντάψει στους βράχους της λογικής και της κοινής μας ανθρωπιάς.


1. «Crowd events in the Μetropolitan Αrea», Τhe Κingston Law Review, vol.9, Νo.3, December 1979.
2.
Αshley Μontagu, Floyd Μatson «Τhe Dehumanization of Μan», Νew Υork: ΜcGraw-Ηill, 1983

Ο Ευγένιος Τριβιζάς είναι συγγραφέας-καθηγητής έγιναν και γίνονται από την τελευταία ανάρτηση του Σταυραετού.
Κυρίως αφορούσαν την δημοσιονομική κατάσταση της χώρας, την ανακόινωση του πρώτου πακέτου μέτρων "σωτηρίας" και έπονται κατα ριπάς και...άλλα.

Ομολογώ ότι χρειάζεται να κλείνουμε που και που τά αυτιά μας στην διάχυτη πληροφόρηση και παραπληροφόρηση, πρώτον γιατί η ανθρώπινη χωρητικότητα της κρίσης είναι πεπερασμένη και δεύτερον για να διατηρούμε και την ψυχική μας ισορροπία σε αποδεκτή κατάσταση.

Μέσα λοιπόν από τον βομβαρδισμό πληροφορίας που δέχομαι από ραδιόφωνα τηλεόραση και διαδίκτυο τον μήνα που τελειώνει πήρα και το παρακάτω από μιά καλη μου φίλη μέσω ηλ.ταχυδρομείου το οποίο προσυπογράφει ο γνωστός καθηγητής Ευάγγελος Τριβιζάς.
Είναι το πρώτο από μιά σειρά αναρτήσεων του Σταυραετού που προσπαθεί να φιλτράρει τελευταία και που νομίζω ότι αξίζει διάδοσης....


Το πιο επικίνδυνο στερεότυπο είναι η αμφισβήτηση της ανθρώπινης φύσης

Του Ευγένιου Τριβιζά

Φωτογραφία

O χαρακτηρισμός των Ελλήνων ως απατεώνων, προδοτών και άλλων τινών δεν είναι παρά μία ακόμα περίπτωση του κοινωνιολογικού φαινομένου της επικλήσεως αρνητικών εθνικών στερεοτύπων σε περιπτώσεις κρίσεων. Αντί να κρίνονται και να κατακρίνονται αποφάσεις ή ενέργειες συγκεκριμένων ατόμων, στιγματίζεται συλλήβδην έναs ολόκληρoς λαός. Το πιο επικίνδυνο στερεότυπο είναι η αμφισβήτηση της ανθρώπινης φύσης φυλών και εθνών.


Το αρκτικόλεξο «ΡΙGS», το οποίο χρησιμοποιούν Δυτικοευρωπαίοι και Αγγλοσάξονες επενδυτές και σχολιαστές, ως συνοπτικό τρόπο αναφοράς στους λαούς της Νότιας Ευρώπης και τις οικονομίες τους, δεν είναι μόνο μια κακόγουστη προσβολή. Είναι μια σύγχρονη εκδοχή του ιστορικού φαινομένου της αμφισβήτησης της ανθρώπινης φύσης του συνανθρώπου, της διαδικασίας κατά την οποία μέλη μιας εθνικής ομάδας υποβιβάζουν τα μέλη μιας άλλης στο επίπεδο των ζώων, μεταδίδοντας έμμεσα το μήνυμα ότι είναι άξια να τύχουν παρόμοια με αυτά μεταχείρισης.


Αν και ορισμένα έντυπα, όπως οι «Financial Τimes», και τράπεζες, όπως η Βarclays, κατόπιν καταγγελιών, όπως εκείνη του Πορτογάλου υπουργού Οικονομικών, απαγόρευσαν τη χρήση του, ο όρος κινδυνεύει να καθιερωθεί. Όσοι εξακολουθούν να τον χρησιμοποιούν δεν αντιλαμβάνονται τη σοβαρότητα μιας τέτοιας πρακτικής. Λησμονούν ότι παρόμοιες μειωτικές εκφράσεις είχαν χρησιμοποιηθεί συστηματικά κατά το παρελθόν για να απευαισθητοποιήσουν την κοινή γνώμη, να αναστείλουν τυχόν ενδοιασμούς, να απενεργοποιήσουν τη συναισθηματική ταύτιση και να διευκολύνουν διωγμούς, σφαγές, ακόμα και γενοκτονίες.


Της γενοκτονίας της Ρουάντας για παράδειγμα είχε προηγηθεί μια κυβερνητικά συντονισμένη εκστρατεία λεκτικής «αποκτήνωσης» των θυμάτων και κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Πόλεμου η ιαπωνική προπαγάνδα είχε χρησιμοποιήσει την ίδια μέθοδο εναντίον των Αμερικανών. Η πιο ακραία, βέβαια περίπτωση, ήταν εκείνη του Τρίτου Ράιχ. Ένα από τα σκευάσματα που χρησιμοποιήθηκαν για τη γενοκτονία των Εβραίων στα στρατόπεδα συγκεντρώσεως, ήταν το παρασιτοκτόνο Ζyclon Β. Πολύ πριν, όμως, οι κρατούμενοι εξοντωθούν με παρασιτοκτόνα, είχε προηγηθεί η απομείωση της ανθρώπινης φύσης τους από τον ναζιστικό μηχανισμό προπαγάνδας.


Εκφράσεις όπως «αρουραίοι», «μολυσματικά ζωύφια» είχαν χρησιμοποιηθεί συστηματικά για τον χαρακτηρισμό τους. Και φυσικά όταν εκλαμβάνεις τους αντιπάλους σου όχι ως ανθρώπους αλλά ως κτήνη ή παράσιτα, δεν έχεις και πολλούς ενδοιασμούς για να τους εξοντώσεις προκειμένου να ανακυκλώσεις τις τρίχες ή το λίπος τους. Η λεκτική «αποκτηνωτική» βία αποτελεί συχνά τον προθάλαμο πραγματικής και όχι μόνο στη διεθνή σκηνή.


Σε έρευνά μου για τα εγκλήματα του όχλου είχα κάνει διάκριση μεταξύ δύο κατηγοριών υβριστικών εκφράσεων, εκείνων οι οποίοι αρνούνται τον ανδρισμό του αντιπάλου και εκείνων οι οποίοι αρνούνται την ανθρώπινη φύση του και είχα διαπιστώσει ότι η πρώτη ανοίγει τον δρόμο σε ριτουαλιστική και η δεύτερη σε πραγματική βία(1) . Οι τραγικές συνέπειες της λεκτικής «αποκτήνωσης» είναι ο λόγος για τον οποίο οι ανθρωπολόγοι Μontagu και Μatson θεωρούν ότι οι διαδικασίες άρνησης της ανθρώπινης υπόστασης συνανθρώπων είναι «ο πέμπτος καβαλάρης της Αποκαλύψεως» . Θα ήταν υπερβολικό, βέβαια, να ισχυριστεί κανείς ότι οι χρήστες του όρου «ΡΙGS» προετοιμάζουν το έδαφος για την οικονομική κατακρεούργηση των άσωτων «γουρουνιών» του Νότου.
Είναι όμως απορίας άξιο το ότι πολιτισμένοι άνθρωποι φτάνουν στο σημείο να διαδίδουν μειωτικές εκφράσεις που τόσα δεινά έχουν προκαλέσει κατά το παρελθόν. Όταν δεν αντιμετωπίζουμε τους άλλους ως άτομα, αλλά ως εκπροσώπους στερεοτύπων, όταν μία εθνότητα θεωρείται ότι ενσαρκώνει το έντιμο και το ηθικό και ο αντίπαλος το δόλιο και το ανήθικο, τότε ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για κάθε λογής βαρβαρότητα. Ούτε οι Νότιοι είναι «γουρούνια», ούτε οι Έλληνες είναι εκ γενετής απατεώνες, ούτε οι Γερμανοί επιρρεπείς σε γενοκτονίες.


Το καλό και το κακό ενυπάρχει στον καθένα και το δεύτερο μπορεί εύκολα να πυροδοτηθεί από λεκτικές κοινωνικές διαδράσεις. Ας ελπίσουμε ότι ο «πέμπτος καβαλάρης της Αποκαλύψεως», προτού συνεχίσει τη νέα του επέλαση, θα σκοντάψει στους βράχους της λογικής και της κοινής μας ανθρωπιάς.


1. «Crowd events in the Μetropolitan Αrea», Τhe Κingston Law Review, vol.9, Νo.3, December 1979.
2.
Αshley Μontagu, Floyd Μatson «Τhe Dehumanization ofΜan», Νew Υork: ΜcGraw-Ηill, 1983

Ο Ευγένιος Τριβιζάς είναι συγγραφέας-καθηγητής έγιναν και γίνονται από την τελευταία ανάρτηση του Σταυραετού.
Κυρίως αφορούσαν την δημοσιονομική κατάσταση της χώρας, την ανακόινωση του πρώτου πακέτου μέτρων "σωτηρίας" και έπονται κατα ριπάς και...άλλα.

Ομολογώ ότι χρειάζεται να κλείνουμε που και που τά αυτιά μας στην διάχυτη πληροφόρηση και παραπληροφόρηση, πρώτον γιατί η ανθρώπινη χωρητικότητα της κρίσης είναι πεπερασμένη και δεύτερον για να διατηρούμε και την ψυχική μας ισορροπία σε αποδεκτή κατάσταση.

Μέσα λοιπόν από τον βομβαρδισμό πληροφορίας που δέχομαι από ραδιόφωνα τηλεόραση και διαδίκτυο τον μήνα που τελειώνει πήρα και το παρακάτω από μιά καλη μου φίλη μέσω ηλ.ταχυδρομείου το οποίο προσυπογράφει ο γνωστός καθηγητής Ευάγγελος Τριβιζάς.
Είναι το πρώτο από μιά σειρά αναρτήσεων του Σταυραετού που προσπαθεί να φιλτράρει τελευταία και που νομίζω ότι αξίζει διάδοσης....


Το πιο επικίνδυνο στερεότυπο είναι η αμφισβήτηση της ανθρώπινης φύσης

Του Ευγένιου Τριβιζά

Φωτογραφία

O χαρακτηρισμός των Ελλήνων ως απατεώνων, προδοτών και άλλων τινών δεν είναι παρά μία ακόμα περίπτωση του κοινωνιολογικού φαινομένου της επικλήσεως αρνητικών εθνικών στερεοτύπων σε περιπτώσεις κρίσεων. Αντί να κρίνονται και να κατακρίνονται αποφάσεις ή ενέργειες συγκεκριμένων ατόμων, στιγματίζεται συλλήβδην έναs ολόκληρoς λαός. Το πιο επικίνδυνο στερεότυπο είναι η αμφισβήτηση της ανθρώπινης φύσης φυλών και εθνών.


Το αρκτικόλεξο «ΡΙGS», το οποίο χρησιμοποιούν Δυτικοευρωπαίοι και Αγγλοσάξονες επενδυτές και σχολιαστές, ως συνοπτικό τρόπο αναφοράς στους λαούς της Νότιας Ευρώπης και τις οικονομίες τους, δεν είναι μόνο μια κακόγουστη προσβολή. Είναι μια σύγχρονη εκδοχή του ιστορικού φαινομένου της αμφισβήτησης της ανθρώπινης φύσης του συνανθρώπου, της διαδικασίας κατά την οποία μέλη μιας εθνικής ομάδας υποβιβάζουν τα μέλη μιας άλλης στο επίπεδο των ζώων, μεταδίδοντας έμμεσα το μήνυμα ότι είναι άξια να τύχουν παρόμοια με αυτά μεταχείρισης.


Αν και ορισμένα έντυπα, όπως οι «Financial Τimes», και τράπεζες, όπως η Βarclays, κατόπιν καταγγελιών, όπως εκείνη του Πορτογάλου υπουργού Οικονομικών, απαγόρευσαν τη χρήση του, ο όρος κινδυνεύει να καθιερωθεί. Όσοι εξακολουθούν να τον χρησιμοποιούν δεν αντιλαμβάνονται τη σοβαρότητα μιας τέτοιας πρακτικής. Λησμονούν ότι παρόμοιες μειωτικές εκφράσεις είχαν χρησιμοποιηθεί συστηματικά κατά το παρελθόν για να απευαισθητοποιήσουν την κοινή γνώμη, να αναστείλουν τυχόν ενδοιασμούς, να απενεργοποιήσουν τη συναισθηματική ταύτιση και να διευκολύνουν διωγμούς, σφαγές, ακόμα και γενοκτονίες.


Της γενοκτονίας της Ρουάντας για παράδειγμα είχε προηγηθεί μια κυβερνητικά συντονισμένη εκστρατεία λεκτικής «αποκτήνωσης» των θυμάτων και κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Πόλεμου η ιαπωνική προπαγάνδα είχε χρησιμοποιήσει την ίδια μέθοδο εναντίον των Αμερικανών. Η πιο ακραία, βέβαια περίπτωση, ήταν εκείνη του Τρίτου Ράιχ. Ένα από τα σκευάσματα που χρησιμοποιήθηκαν για τη γενοκτονία των Εβραίων στα στρατόπεδα συγκεντρώσεως, ήταν το παρασιτοκτόνο Ζyclon Β. Πολύ πριν, όμως, οι κρατούμενοι εξοντωθούν με παρασιτοκτόνα, είχε προηγηθεί η απομείωση της ανθρώπινης φύσης τους από τον ναζιστικό μηχανισμό προπαγάνδας.


Εκφράσεις όπως «αρουραίοι», «μολυσματικά ζωύφια» είχαν χρησιμοποιηθεί συστηματικά για τον χαρακτηρισμό τους. Και φυσικά όταν εκλαμβάνεις τους αντιπάλους σου όχι ως ανθρώπους αλλά ως κτήνη ή παράσιτα, δεν έχεις και πολλούς ενδοιασμούς για να τους εξοντώσεις προκειμένου να ανακυκλώσεις τις τρίχες ή το λίπος τους. Η λεκτική «αποκτηνωτική» βία αποτελεί συχνά τον προθάλαμο πραγματικής και όχι μόνο στη διεθνή σκηνή.


Σε έρευνά μου για τα εγκλήματα του όχλου είχα κάνει διάκριση μεταξύ δύο κατηγοριών υβριστικών εκφράσεων, εκείνων οι οποίοι αρνούνται τον ανδρισμό του αντιπάλου και εκείνων οι οποίοι αρνούνται την ανθρώπινη φύση του και είχα διαπιστώσει ότι η πρώτη ανοίγει τον δρόμο σε ριτουαλιστική και η δεύτερη σε πραγματική βία(1) . Οι τραγικές συνέπειες της λεκτικής «αποκτήνωσης» είναι ο λόγος για τον οποίο οι ανθρωπολόγοι Μontagu και Μatson θεωρούν ότι οι διαδικασίες άρνησης της ανθρώπινης υπόστασης συνανθρώπων είναι «ο πέμπτος καβαλάρης της Αποκαλύψεως» . Θα ήταν υπερβολικό, βέβαια, να ισχυριστεί κανείς ότι οι χρήστες του όρου «ΡΙGS» προετοιμάζουν το έδαφος για την οικονομική κατακρεούργηση των άσωτων «γουρουνιών» του Νότου.
Είναι όμως απορίας άξιο το ότι πολιτισμένοι άνθρωποι φτάνουν στο σημείο να διαδίδουν μειωτικές εκφράσεις που τόσα δεινά έχουν προκαλέσει κατά το παρελθόν. Όταν δεν αντιμετωπίζουμε τους άλλους ως άτομα, αλλά ως εκπροσώπους στερεοτύπων, όταν μία εθνότητα θεωρείται ότι ενσαρκώνει το έντιμο και το ηθικό και ο αντίπαλος το δόλιο και το ανήθικο, τότε ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για κάθε λογής βαρβαρότητα. Ούτε οι Νότιοι είναι «γουρούνια», ούτε οι Έλληνες είναι εκ γενετής απατεώνες, ούτε οι Γερμανοί επιρρεπείς σε γενοκτονίες.


Το καλό και το κακό ενυπάρχει στον καθένα και το δεύτερο μπορεί εύκολα να πυροδοτηθεί από λεκτικές κοινωνικές διαδράσεις. Ας ελπίσουμε ότι ο «πέμπτος καβαλάρης της Αποκαλύψεως», προτού συνεχίσει τη νέα του επέλαση, θα σκοντάψει στους βράχους της λογικής και της κοινής μας ανθρωπιάς.


1. «Crowd events in the Μetropolitan Αrea», Τhe Κingston Law Review, vol.9, Νo.3, December 1979.
2.
Αshley Μontagu, Floyd Μatson «Τhe Dehumanization ofΜan», Νew Υork: ΜcGraw-Ηill, 1983

Ο Ευγένιος Τριβιζάς είναι συγγραφέας-καθηγητής

Παρασκευή, 26 Μαρτίου 2010

Πέμπτη, 25 Μαρτίου 2010

H Ώρα της Γης 2010

Στις 27 Μαρτίου 2010 και ώρα 20:30, ημέρα Σάββατο, εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο για 60 λεπτά θα σβήσουν τα φώτα τους, για την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας και την εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα.

Η «Ώρα της Γης» ξεκίνησε το 2007 από το Σίδνεϊ με τη συμμετοχή 2,2 εκατομμυρίων κατοίκων της πόλης. Το 2008 σε παγκόσμιο επίπεδο πια και το 2009 επίσης με συμμετοχή 3,929 πόλεων και κοινοτήτων σε όλο τον κόσμο.

Μέχρι στιγμής έχουν δηλώσει συμμετοχή 250 πόλεις που συνεχώς αυξάνονται. Με τη συμμετοχή μας στην «Ώρα της Γης», θα στείλουμε ένα ηχηρό μήνυμα στην διεθνή κοινότητα για την παγκόσμια θέρμανση στην διάσκεψη για το κλίμα που θα γίνει από τον ΟΗΕ στο Μεξικό.







Link: The Earth Hour Website

Φίλες και φίλοι θυμηθείτε, πως για να διασώσουμε την ισορροπία στον πλανήτη μας, εμείς που είμαστε υπεύθυνοι για την αλόγιστη συχνά κατανάλωση ενέργειας από συμβατικούς πόρους, εμείς μπορούμε με το να σβήσουμε τα φώτα για μια ώρα στις 27 Μαρτίου, να δείξουμε ότι σεβόμαστε όχι μόνον το περιβάλλον αλλά και τους εαυτούς μας τους ίδιους!

Τρίτη, 23 Μαρτίου 2010

Βοηθήστε τους Γιατρούς του Κόσμου να συνεχίσουν να περέχουν ανθρωπιστική βοήθεια στο δοκιμαζόμενο λαό της Αϊτής, στέλνοντας ένα μήνυμα στο 19454 και γράφοντας HAITI

Παρασκευή, 19 Μαρτίου 2010

ΔΕΗ - επιστροφή χρημάτων για κοινόχρηστους λογαριασμούς

ΚΑΝΤΕ ΤΟ ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΚΛΕΦΤΕΣ

Βάση του νόμου 3419/05 οι κοινόχρηστοι χώροι των πολυκατοικιών απαλλάσονται της καταβολής του τέλους υπέρ της ΕΡΤ, κάτι το οποίο αναγράφεται και στο πίσω μέρος του λογαριασμού της ΔΕΗ.

Παρόλα αυτά, στο λογαριασμό της ΔΕΗ στην πολυκατοικία μου η ΔΕΗ συνέχιζε έως και σήμερα να μας χρεώνει το τέλος της ΕΡΤ κανονικότατα. Αυτό σημαίνει ότι αν και υπάρχει νόμος από το 2005, η ΔΕΗ παρανομεί.

Πήρα σήμερα το πρωί τηλέφωνο στο αρμόδιο τμήμα της ΔΕΗ (3673417) για να διαμαρτυρηθώ. Μου είπαν ότι από εδώ και πέρα δεν θα ξαναπληρώσουμε τέλος ΕΡΤ στον κοινόχρηστο λογαριαμό της ΔΕΗ, και θα εκδοθεί πιστωτικό για όσα χρήματα (υπέρ ΕΡΤ) έχουμε δώσει (στον κοινόχρηστο λογαριαμό) έως τώρα.

Αν πληρώνετε και εσείς κοινόχρηστη ΔΕΗ, προσέξτε αν πληρώνετε σε αυτήν και ΕΡΤ. Αν ναι, πάρτε στο παραπάνω τηλέφωνο και ζητήστε να σταματήσει η χρέωση και να σας αποδωθούν τα χρήματα που έχετε ήδη πληρώσει.


Το εκανα ηδη και μαλιστα αφαιρειται και ο ΤΑΠ και υπολογιζονται ξανα τα δημοτικα τελη...

lΑρθρο 31

Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 14 του ν. 1730/1987 αντικαθίσταται ως ακολούθως:

"Το ύψος του ορίζεται στο ποσό των 4,24 ευρώ μηνιαίως ανά μετρητή
κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος, υπολογίζεται από πρώτης διαδρομής
καταμέτρησης της κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος μετρητών Δ.Ε.Η. και
εισπράττεται μέσω των λογαριασμών της Δ.Ε.Η., η οποία παρακρατεί προμήθεια
0,5 % για την είσπραξη και απόδοση αυτή. Δεν επιβάλλεται ανταποδοτικό τέλος
(εισφορά) για τους μετρητές, από τους οποίους ηλεκτροδοτούνται οι
κοινόχρηστοι χώροι των πολυκατοικιών, ανεξάρτητα από τη χρήση τους.".

Το έκανα κι εγώ σήμερα αλλά παίρνοντας τηλέφωνο στο 10500 γιατί στο παρακάτω που βλέπετε (210 3673417) δεν το σήκωνε κανένας.
Το μόνο που χρειάζεται είναι να τους πείτε τον Αριθμό Παροχής (π.χ. 6 04155375-01 3) και το όνομα που εκδίδεται ο λογαριασμός (με ρώτησαν και το όνομά μου για να ξέρουν ποιος έκανε την αίτηση).
Μου είπαν ότι στον επόμενο κοινόχρηστο λογαριασμό που θα μας έρθει θα έχουν αφαιρεθεί τα ποσά που έχουν παρακρατηθεί για την ΕΡΤ από το 2005 και μετά (που ισχύει αυτός ο νόμος).

Γιώργος Σιέμος

Πέμπτη, 11 Μαρτίου 2010

Ένα κορίτσι χρειάζεται τη βοήθειά μας!

Αγαπητοί φίλοι,



Η Πανελλήνια Ένωση Αγώνα κατά του Νεανικού Διαβήτη προσφέρει πασχαλινές κάρτες σε συμβολική τιμή 1ευρώ. Η Ένωση που από το 1983 έχει ως αντικείμενο την συμπαράσταση στα παιδιά που πάσχουν από Νεανικό Διαβήτη Τύπου Ι (ινσουλινοεξαρτώμενο), βοηθά με οποιοδήποτε τρόπο το παιδί σε ανάγκη.



Φέτος το Πάσχα, τα έσοδα που θα συγκεντρωθούν θα διατεθούν σε ένα διαβητικό κορίτσι ορφανό και άπορο που χρειάζεται βοήθεια.

Το βρήκαμε σε άθλια κατάσταση, σκελετωμένο από την αφαγία και κετοξεωμένο από υπερβολικό ζάχαρο. Δε διαθέτει ούτε τα βασικά για να ζήσει.



Εκτός από τις κάρτες, ζητάμε οτιδήποτε μπορεί να προσφέρει ο καθένας όπως φαγητό (μακαρόνια, ρύζι, κτλ), σαμπουάν, σαπούνια, κτλ για το κορίτσι αυτό.



Εάν κάποιος ενδιαφέρεται να ενισχύσει, τον παρακαλούμε να επικοινωνήσει το συντομότερο στα τηλέφωνα 6974492304 κα.Μανέα κ' 6997147667 κα.Συκιώτου ή να αποστείλει e-mail στο peand@live.com.



Ευχαριστούμε εκ των προτέρων,



Με εκτίμηση....το Δ.Σ. της ΠΕΑΝΔ

Παρασκευή, 5 Μαρτίου 2010

Τι ακριβώς έγραψε το Focus

Ενδιαφέρον το πώς μας βλέπουν οι ξένοι.

Tο "διαβόητο" άρθρο του Γερμανικού περιοδικού FOCUS on Line σε μετάφραση της δημοσιογράφου Παναγιώτας Γιαννοπούλου, της εφημερίδας ΠΑΤΡΙΣ Ηρακλείου.





Αυτός είναι ο τίτλος του κειμένου:

"Πολιτισμικό σοκ της Ελλάδας"

Αρθρογράφος Κ. Boetig από το Focus on line.




Η μετάφραση από τα γερμανικά του άρθρου, έχει ως εξής:



"Η Ε.Ε. ζητάει από την Ελλάδα όχι μόνο μια σκληρή οικονομική πολιτική αλλά απαιτεί και αλλαγή της νοοτροπίας. Οι ρίζες όμως της διαφορετικότητας είναι βαθιές και δεν θα αλλάξει τίποτα πέραν μιας αισθητικής εξωτερικής επέμβασης. Μπορούμε να καταλάβουμε τους Έλληνες;

Οι Έλληνες δεν γνωρίζουν προβλήματα προσαρμoγής. Έχουν κατακλείσει τον κόσμο ψήνοντας και τηγανίζοντας γύρω τους, και παίζοντας σε ρόλο κομπάρσου σε κάποια μικρά εργάκια. Σε αυτόν τον συμπαθητικό μικρό λαό που φαίνεται να χορεύει συνεχώς τον Ζορμπά και να γλεντάει, δεν εκπλήσσεται ο γνωστής των πραγμάτων καθόλου με όσα γίνονται.

Πώς και να εκπλήσσεται εξάλλου με έναν λαό που ανακατεύει ρετσίνι με κρασί, τυλίγει ρύζι με χορταρικά σε αμπελόφυλλα, παίρνει το ευρωπαϊκό κύπελλο σχεδόν χωρίς κανένα γκολ, αλλά γνώριζε πριν 2.500 χρόνια ότι η ύλη αποτελείται από άτομα και η γη περιστρέφεται γύρω από τον ήλιο;


Οι Έλληνες ένιωθαν πάντα σαν τους γονείς του πολιτισμού και δεν δίσταζαν όμως να περνούν με τα λεφτά των παιδιών τους. Σήμερα αυτό το κράτος μπαίνει στο γηροκομείο και δέχεται κηδεμόνα να το επιβλέπει.


Αλλά φυσικά αυτό δεν απασχολεί καθόλου τον Έλληνα πολίτη. Αυτός πότε δεν περίμενε κάτι από τον υπουργό του, πέρα από την ανταλλαγή της ψήφου του με την άδεια να κτίσει το αυθαίρετο του.


Δεν βαριέσαι σου λέει το ελληνικό κράτος θα επιβιώσει και χωρίς δική του κυβέρνηση. Εξάλλου γιατί να αλλάξει κάποιος όταν είναι τόσο τέλειος όσο ο Έλληνας.;


Γλώσσα και γραφή


Οι Έλληνες είναι μοναδικοί! Μόνο αυτοί γράφουν ελληνικά. Το να ξεφορτωθούν επιτέλους την 2500 χρονών παλαιά γραφή ούτε που το σκέφτηκαν πότε. Εξάλλου το ελληνικό αλφάβητο ήταν υπεύθυνο για τη δημιουργία της λατινικής και κυριλλικής γραφής. Στο πέρασμα των χρόνων δεν άλλαξε ιδιαίτερα πάρα μόνο στην έννοια των λέξεων. Φυσικά στα σχολεία είναι κύριο μάθημα και διδάσκεται από την πρώτη Γυμνασίου. Είναι σαν να μαθαίναμε εμείς τα αρχαία γερμανικά η τα γοτθικά.


Έχουν φροντίσει όμως να διευκολύνουν τους ξένους τουρίστες τους με πινακίδες που αναγράφουν τις τοποθεσίες με λατινικά γράμματα, αν και σε μια απόσταση μερικών μέτρων θα δεις την ίδια ονομασία με τρεις διαφορετικούς τρόπους γραμμένη. Agia, Aghia, Αyia.


Οι κανόνες υπάρχουν για να τους παραβιάζουν. Στα μικρά όσο και στα μεγάλα.


Εγωισμός και αίσθηση του "εμείς". Ο ένας εναντίον του αλλού, αλλά όλοι μαζί εναντίον του εχθρού.


Ο καθένας προσπαθεί στους δρόμους είτε με αυτοκίνητο είναι είτε με μηχανάκι, να κόψει την προτεραιότητα του αλλού.


"Ο ένας εναντίον του άλλου και όλοι μαζί ενάντια στον πεζό φυσικά", είναι ο σκοπός.


Για να δοθεί μια λύση μπαίνει στη μέση ο τροχονόμος να ρυθμίσει την κίνηση. Και ξάφνου όλοι οι οδηγοί μαζί συμφωνούν και συνεργάζονται σε έναν εκκωφαντικό θόρυβο κορναρίσματος που τελικά οδηγεί τον τροχονόμο στη φυγή.


Με ελεύθερο το πεδίο λοιπόν πάλι οι οδηγοί επιδίδονται στο εγωιστικό τους έργο.

Μεταξύ τους βασικά οι Έλληνες μισούνται.


Δεν είναι τυχαίο που στον ελληνικό εμφύλιο του 1944-1949 σκοτώθηκαν περισσότεροι Έλληνες απ' ότι στον δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο.


Τον εισβολέα όμως τον αντιμετωπίζουν όλοι μαζί. Είτε Αριστεροί είναι είτε Δεξιοί.


Η μεγαλύτερη φιλοφρόνηση που μπορείς να αποσπάσεις από Έλληνα είναι το "είσαι δικός μας".


Με την πλάτη γυρισμένη.


Υπάρχουν άνθρωποι και Έλληνες.



Μέχρι και πριν 30 χρόνια οι Έλληνες μετρούσαν έξι ηπείρους. Τις γνωστές πέντε που ξέρουμε όλοι και την .Ελλάδα. Για μερικούς μάλιστα υπήρχαν και τεσσάρων ειδών ζωντανά πλάσματα. Τα φυτά, τα ζώα, οι άνθρωποι και οι Έλληνες.



Την ΕΟΚ την περνούσαν κάποιοι για συνεργασία του διαόλου με τον Πάπα που σκοπό είχαν να καταδυναστεύσουν και να μυήσουν τους χριστιανούς ορθόδοξους σε ρωμαϊκές αιρέσεις.


Έτσι μάλιστα δεν υποδουλώθηκαν ούτε στους Τούρκους. Η "Ισταμπουλ" ονομάζεται ακόμη επισήμως Κωνσταντινούπολη και η κιτρινόμαυρη σημαία της βυζαντινής αυτοκρατορίας κυματίζει ακόμη σε εκκλησίες και μοναστήρια.


Ακριβώς και πάντα δίπλα της έχει τη γαλανόλευκη ελληνική, του μόλις κατά το 1829 απελευθερωμένου ελληνικού κράτους.


Ωστόσο οι Έλληνες ως χριστιανοί δίνουν ονόματα αρχαιοελληνικά στα παιδιά τους χωρίς ενδοιασμούς. Έτσι έρχεται σε αντίθεση η μεγαλοπρέπεια της ελληνικής αρχαιότητας με τη σημερινή τους εικόνα.


Η παρέα μετράει. Όμως είναι παρέα της μιας στιγμής


Οι περισσότεροι Έλληνες είναι πολύ της παρέας. Δεν τους αρέσει να τρώνε μόνοι τους ή δυο -δυο. Θέλουν μεγάλες παρέες και ο ένας φέρνει και τον άλλο μαζί του.


Οπότε βλέπεις συχνά μεγάλες παρέες στα τραπέζια τους. Η πίστα στο χορό μονοπωλείται και θεωρούν αγένεια να μπεις μαζί τους στο συρτάκι ή στο χασάπικο.


Και το πουρμπουάρ στην ορχήστρα πάει για την ατομική του ευχαρίστηση σε δική του παραγγελία.


Τρώνε διαφορετικά, και τσακώνονται ψεύτικα για το λογαριασμό. Οι Έλληνες παραγγέλνουν όλοι μαζί στο τραπέζι και όχι ο καθένας το πιάτο του. Το κρασί ρέει άφθονο στα ποτήρια και πάντα πρέπει να φροντίζουν να υπάρχει ανεφοδιασμός.


Δεν αδειάζει κάνεις το πιάτο του, γιατί αυτό θα σήμαινε πως το φαγητό έπεσε λίγο και ίσως δεν θα χόρτασαν όλοι.


Όταν έρχεται ο λογαριασμός όλοι προθυμοποιούνται δήθεν να πληρώσουν ενώ ξέρουν πολύ καλά ποιανού η σειρά είναι. Όσο για το πουρμπουάρ, τους είναι πιο βολικό να αφήνουν τα ψιλά στο τραπέζι, αντί να στρογγυλοποιήσουν το ποσό λεκτικά στο σερβιτόρο.


Ο Θεός βοηθός: Καινούργιοι άγιοι για καινούρια προβλήματα


Το 97% των Ελλήνων είναι χριστιανοί ορθόδοξοι. Οι εικόνες των αγίων τους κρέμονται όπου μπορεί κανείς να φανταστεί.


Έχουν ρόλο υπουργού και γενικού γραμματέα του Θεού και κρέμονται εκτός από τις εκκλησίες και στις ταβέρνες στα σπίτια, στα σούπερ μάρκετ δίπλα στο ταμείο.


Όποιος έχει προβλήματα απευθύνεται σε αυτούς και μάλιστα κατευθείαν στους ειδικούς. Στον Άγιο Νικόλαο (οι ναυτικοί) ή στην Άγια Παρασκευή (όσοι έχουν προβλήματα οράσεως). Όταν βέβαια εμφανιστεί καμιά καινούρια ασθένεια, τότε βαφτίζουμε κάποιον καινούριο Άγιο όπως το 1959 τον Άγιο Ραφαήλ για τους καρκινοπαθείς.


Μόνο που για τους πολιτικούς τους δεν βρέθηκε ακόμη κανένας.


Χωρίς χρόνο και χώρο


Οι Έλληνες ζουν μέσα σε ανοιχτό όριο του αιωνίου χρόνου. Ο χρόνος δεν έχει αρχή και δεν έχει τέλος... Το "τώρα" σπάνια το συναντάς και η λέξη "αύριο" είναι πολύ συχνή. Όμως τα λεωφορεία και τα τρένα πρέπει να κρατήσουν ένα ωράριο και αυτό δεν είναι πάντα εύκολο.


Όσο για τους δρόμους που έχουν ονομασίες, αυτές τις γνωρίζει μόνο ο ταχυδρόμος γιατί σχεδόν πότε δεν βλέπεις τις πινακίδες στη θέση τους.


Μια προφορική κοινωνία


Ο Έλληνας πολύ εύκολα θα ρωτήσει να μάθει το δρόμο παρά θα χρησιμοποιήσει το χάρτη. Δεν ξέρει ούτε να τον διαβάζει και έτσι γέλασε πολύς κόσμος όταν ένας νταλικέρης ερχόμενος από τη Βενετία έκανε τον κύκλο της Ελβετίας για να φτάσει στη Νυρεμβέργη. Είχε σημειώσει στο χάρτη που αγόρασε για πρώτη φορά στη ζωή του τη διαδρομή που του φάνταζε πιο ωραία.


Συνάδελφοι του εξήγησαν ότι θα ερχόταν πολύ πιο σύντομα μέσα από τη σήραγγα του Brenner. Πέταξε το χάρτη του και από δω και στο εξής λέει θα ρωτάει.


Με τα τυπωμένα γράμματα φαίνεται δεν τα πηγαίνουν γενικώς καλά οι Έλληνες. Έτσι και τα ωράρια των μουσείων στις ηλεκτρονικές σελίδες του υπουργείου Πολιτισμού ποτέ δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.


Πνεύμα δημιουργικό: I have inspiration


Πολλοί Έλληνες είναι πνεύματα δημιουργικά και αυτό όχι μόνο στο να παραποιούν στατιστικά στοιχεία.



Έτσι και ο Κρητικός Γιώργος Πετράκης που έχει το δικό του μουσείο που μας ξεναγεί από την εποχή των πρώτων ανθρώπων έως την εφεύρεση του τροχού έως και την προσγείωση στη σελήνη.


Το ίδιο και ο Κώστας Κοτσανάς από το Κατάκολο που λειτουργεί έκθεση με τίτλο την τεχνολογία από το πρώτο ρομπότ έως και το ξυπνητήρι.


Όσο για τη ζωγράφο στα νότια της Κρήτης, που διατηρεί και πλυντήριο ρούχων, αυτή έχει την έκθεσή της ανάμεσα στα πλυντήρια και συχνά μια ταμπελίτσα στην πόρτα που γράφει: "I have inspiration. Come back tomorrow"


Οι Έλληνες στις διακοπές τους


Οι Έλληνες προτιμούν να κάνουν διακοπές με παρέες και στην πατρίδα τους. Το καλοκαίρι στη θάλασσα και το χειμώνα στα βουνά.


Όπως επίσης και στα αρκετά χιονοδρομικά κέντρα που υπάρχουν.


Τα καταλύματα τους κάθε άλλο πάρα ταπεινά χαρακτηρίζονται και έχουν συνήθως το τζάκι τους και το τζακούζι τους.



Οι παραγγελίες στο φαγητό γίνονται προφορικά και τα γκαρσόνια γνωρίζουν πολύ καλά πως εδώ έχουν να κάνουν με ντόπιους και όχι με τουρίστες.


Βλέπετε οι Ελληνίδες μαμάδες μπορούν να κρίνουν το καλό φαγητό.



Πολλά από αυτά τα καταλύματα φτιάχτηκαν με χορηγήσεις της Ε.Ε. και έχουν πάρει τέτοια μορφή ώστε αργότερα να μπορούν να τροποποιηθούν σε κατοικίες για τα παιδιά τους".

Πέμπτη, 4 Μαρτίου 2010

ΚΕΝ ΡΟΜΠΙΝΣΟΝ : ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ


Ακούστε τι λέει ο άνθρωπος.Έχει πραγματικά ενδιαφέρον.Ιδίως στο τέλος!

Δευτέρα, 1 Μαρτίου 2010

Υπάρχουν ακόμα άγγελοι στη Γή (μιά ιατρική ανακάλυψη και μιά ανθρώπινη ιστορία)

Θοδωρής Γιάνναρος, μοριακός - πυρηνικός βιολόγος
210 - 9340880

Ένα θαύμα ζουν πολλοί Έλληνες πρώην καρδιοπαθείς, οι οποίοι είχαν την ατυχία να έχουν πολλές στενώσεις στα στεφανιαία αγγεία της καρδιάς τους, αλλά και σε πολλά μικρότερα παράπλευρα, σε τέτοιο δε βαθμό που να μην επιδέχονται συμβατική επέμβαση, με συμβατικές τεχνικές, από συμβατικούς χειρούργους της καρδιάς. Όπως είναι ευνόητο, οι άνθρωποι αυτοί κινδύνευαν ανά πάσα στιγμή να βρεθούν κοντά σε μη αναστρέψιμες καταστάσεις, ενώ, τώρα, μετά τη συνάντησή τους με τον καρδιοχειρουργό-άνθρωπο, Σωτήρη Πράπα, αντιμετωπίζουν πλέον τη ζωή με αισιοδοξία (;) ξαναγεννήθηκαν δηλαδή. Λέγεται ότι ο άνθρωπος (;) αυτός έχει πάρει μαθήματα από τον Θεό!

Στους προαναφερθέντες ασθενείς εφαρμόστηκε η νέα μέθοδος του καθηγητή Σωτήρη Πράπα. Η καρδιοχειρουργική ομάδα του τούς έκανε την καρδιά κυριολεκτικά «κόσκινο» με πολλές πολλές ... τρύπες, Μετά την κατασκευή των «λαγουμιών», όπως συνηθίζει να λέει ο κος Πράπας, δημιούργησε με χρήση αρχέγονων κυττάρων (;)βλαστικών κυττάρων, τα οποία, αφού συλλέχθηκαν και απομονώθηκαν, μετά από ειδική επεξεργασία εγχύθηκαν στα προκατασκευασμένα λαγούμια και μετά από λίγο, τα θαυματουργά αυτά κύτταρα δημιούργησαν ένα εντελώς καινούργιο μικροκυκλοφορικό δίκτυο με μικροσκοπικά αγγεία. Με την αποκατάσταση της σωστής αιμάτωσης, ως διά μαγείας σταματούν οι βασανιστικοί πόνοι, αλλά και μια σειρά άλλα σοβαρά προβλήματα υγείας που τους ταλαιπωρούσαν, απλώς περνούν σε μία γλυκιά λησμονιά, μια και η καρδιά λειτουργεί πια κανονικά, σαν ένα ακριβό ελβετικό ρολόι!

Αυτό το μοναδικό επίτευγμα στη χώρα μας, που ανακοινώθηκε σε τρία παγκόσμια συνέδρια, και μάλιστα η παγκόσμια καρδιοχειρουργική εταιρεία, τιμής ένεκεν, για τη μεγάλη αυτή ιατρική καινοτομία, ανέθεσε το πρόσφατο «Παγκόσμιο Συνέδριο Καρδιοχειρουργικής», το οποίο έγινε στην Κω, στην ομάδα του καθηγητή Σωτήρη Πράπα, διευθυντή καρδιοχειρουργικής στο Νοσοκομείο Ερρίκος Ντυνάν (Ο Σωτήρης ο Πράπας ήταν και ο πρόεδρος του Συνεδρίου) Η καινοτόμα αυτή, νέα μέθοδος του Σωτήρη Πράπα, είναι συνέχεια μιας σειράς άλλων πρωτοποριακών επιτευγμάτων των τελευταίων χρόνων στην καρδιοχειρουργική. Ένα απ' αυτά είναι και το «ελληνικό μπαϊπάς», που ήδη εφαρμόζεται σ' όλο τον κόσμο. Επιστημονικά είναι διεθνώς γνωστό ως «Π-graft» ή «Π-circuit» («κύκλωμα Π») και είναι μια μέθοδος που επινόησε ο καθηγητής Σωτήρης Πράπας. Πρόκειται για μια επαναστατική μέθοδο σύνδεσης του «κυκλώματος Π», δηλαδή μαστικών αρτηριών, με το φυσικό κύκλωμα των στεφανιαίων αρτηριών.

Μάλιστα, γίνεται χωρίς εξωσωματική κυκλοφορία, αλλά με πάλλουσα την καρδιά, δηλαδή σε λειτουργία, άρα, χωρίς επιπλοκές, και κυρίως χωρίς όριο ηλικίας για τους καρδιοπαθείς που δεν μπορούν να γιατρευτούν χωρίς επέμβαση. Αλλά τα τελευταία χρόνια, μια άλλη πρωτιά, της ίδιας επιστημονικής ομάδας, συγκέντρωσε τον θαυμασμό και το ενδιαφέρον των επιστημόνων απ' όλο τον κόσμο.

Η ΤΡΙΠΛΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Το νεκρωμένο, ύστερα από έμφραγμα μέρος της καρδιάς, το «ζωντανεύουν» με έγχυση αρχέγονων κυττάρων, σε συνδυασμό με μάζεμα, «καρίκωμα», αλλά και μπαϊπάς «Π-graft». Μέχρι αυτή τη στιγμή η καρδιοχειρουργική ομάδα του καθηγητή Σωτήρη Πράπα έχει χειρουργήσει και αποκαταστήσει πολλές δεκάδες πρώην καρδιοπαθείς που πλέον χαίρονται τη ζωή τους με την πλήρως (;) ανακατασκευασμένη καρδιά τους. «Αυτή είναι η κατηγορία των ασθενών που τους χειρουργήσαμε, έχοντας κάνει την τριπλή παρέμβαση, δηλαδή μπαϊπάς για τις ισχαιμικές περιοχές, καρίκωμα για την περιοχή που ήταν διατεταμένη ανευρυσματική και έγχυση αρχέγονων κυττάρων» λέει ο καθηγητής. Στην πράξη, η ομάδα του Σωτήρη Πράπα αποτελεί και ένα τμήμα που θα εφαρμόζει και ό,τι καινούργιο προκύπτει διεθνώς από τη χρήση των βλαστοκυττάρων, διότι το νοσοκομείο που στεγάζει την ομάδα είναι νοσοκομείο αναφοράς σε ένα παγκόσμιο δίκτυο.

Από το σύνολο των ασθενών στα τρία χρόνια που εφαρμόστηκε αυτή η τεχνική, υπήρξε μόνο μία απώλεια. Οι υπόλοιποι είναι εν ζωή και μάλιστα σε πολύ καλή κατάσταση. Μιλάμε, δηλαδή, για μία σημαντική βελτίωση του προσδόκιμου επιβίωσης», λέει ο καθηγητής Πράπας. Ας δούμε τώρα πώς επιτυγχάνεται η εκπληκτική αυτή αρδευτική διακλάδωση που εφαρμόζεται. Το λέιζερ τρυπά την καρδιά και ανοίγει «λαγούμια», τα οποία δημιουργούν την περίφημη αυτή «αρδευτική διακλάδωση». Επιτυγχάνεται έτσι μία πολύ καλύτερη αιμάτωση της καρδιάς. Η ομάδα του δρα Σωτήρη Πράπα χρησιμοποιεί τα αρχέγονα κύτταρα και για μια άλλη τους ιδιότητα, την αγγειογένεση. Εφαρμόζεται σε περιστατικά που έχουν διάχυτες στενώσεις των αγγείων, σε βαθμό που να μην μπορεί ο καρδιοχειρουργός να βρει ανοιχτό αυλό, γύρω από τις στενώσεις, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να κάνει ούτε μπαϊπάς ούτε αγγειοπλαστική.

«Αυτά τα περιστατικά μέχρι τώρα ήταν ανεγχείρητα», λέει ο κ. Πράπας, καθώς ο ίδιος έχει χειρουργήσει, μέσα στην τελευταία 6ετία, πάνω από 3.000 άρρωστες καρδιές. «Στο παρελθόν, οι θεράποντες περιοριζόταν μόνο στη χορήγηση φαρμάκων και οι άνθρωποι ζούσαν με πολλούς πόνους και μια σειρά άλλων προβλημάτων. Τώρα, έχουμε διευρύνει τη χρήση των αρχέγονων κυττάρων και επαναφέραμε μια παλιά τεχνική με μια πρόσθετη βελτίωση, κάνοντας οπές, τρύπες δηλαδή στην καρδιά, με τη χρήση ειδικών χειρουργικών λέιζερ ακριβείας. Μετατρέπουμε τοιουτοτρόπως την κυκλοφορία της ανθρώπινης καρδιάς σε κυκλοφορία καρδιάς... κροκοδείλου, ενός ζώου που στην καρδιά δεν έχει στεφανιαία αγγεία, αλλά η αιμάτωση γίνεται απευθείας από το κέντρο της καρδιάς μέσω διαύλων. Εδώ συνδυάζουμε δύο πράγματα. Κάνουμε μια κεντρική τρύπα με λέιζερ και γύρω από αυτή τρεις άλλες βελόνες εγχέουν αρχέγονα κύτταρα, που δημιουργούν νέα μικροσκοπικά αγγεία, έχοντας έτσι αποτελέσματα από αυτή τη διπλή πλέον παρέμβαση. Αυτό γίνεται πολλές φορές. Τα μικροσκοπικά νέα αγγεία συνδέονται με τα πολυδαιδαλώδη «λαγούμια» που ανοίξαμε και πλέον αποκαθιστούμε μια «αρδευτική διακλάδωση», πετυχαίνοντας έτσι πολύ καλύτερη αιμάτωση της καρδιάς. Και αυτό είναι ευεργετικό για τον ασθενή, εφόσον τα διάχυτα δικά του αγγεία στην καρδιά ήταν στενωμένα και έδιναν την εικόνα... ενός «κομπολογιού», έτσι, που κάνοντας μπαϊπάς δεν εύρισκε κανείς πώς να στείλει το αίμα. Στην περίπτωση αυτή, προκαλούμε τον οργανισμό να κατασκευάσει από μόνος του καινούργια αγγεία με τη βοήθεια μίας ειδικής ταξιαρχίας στρατιωτών, ειδικευμένης σε πολύπλοκά αρδευτικά έργα (;) την ταξιαρχία των βλαστικών κυττάρων! Την ομάδα του δρα Σωτήρη Πράπα (στο κέντρο της φωτό) απαρτίζουν οι: Βασίλης Κωτσής, αναπλ. διευθυντής, Γιάννης Παναγιωτόπουλος, επιμ. Α, Δημήτρης Πρωτόγερος και Γιάννης Λιναρδάκης, επιμ. Β, Πόλυ Στρατήγη, Φωτεινή Ντάνου και Ελένη Κουρή, μέλη της καρδιοαναπνευστικής ομάδας, και Αντζιελιάνα Τσιοβά, τεχνικός εξωσωματικής λειτουργίας.

Τελειώνοντας, θα ήθελα να σας διηγηθώ το περιστατικό που με έκανε να αναλογιστώ πως άνθρωποι-γιατροί σαν τον Σωτήρη τον Πράπα μάς κάνουν πραγματικά υπερήφανους που είναι φίλοι μας(;), μας κάνουν να ηρεμούμε ψυχικά, γνωρίζοντας πως υπάρχουν ακόμα Φύλακες Άγγελοι στη γη, που η δουλειά τους είναι να μας νοιάζονται. Πριν από μερικά χρόνια, η γυναίκα μου, που δεν κάνει τίποτε άλλο από το να ψάχνει και να βρίσκει άτομα που υποφέρουν και να προσπαθεί να τα βοηθήσει, με φώναξε στο σαλόνι για να ακούσω κάτι που μόλις ανέφεραν στην τηλεόραση. Επρόκειτο για έναν 55χρονο άνεργο, πατέρα 5 παιδιών, ανασφάλιστο που αργοπέθαινε στο σπίτι του στην αγκαλιά των πέντε παιδιών του. Όταν το είδα, πιστέψτε με τρελάθηκα. Δεν ήταν δυνατόν να σχεδιάζουμε πώς θα ξοδέψουμε χρήματα στις διακοπές, τη στιγμή που άλλοι συνάνθρωποί μας αργοπέθαιναν για μερικά βρομοευρώ που τους λείπουν. Τι έκανα; Τηλεφώνησα στον Σωτήρη Πράπα. Τον βρήκα σε σύντομες οικογενειακές διακοπές στο εξωτερικό. Ήταν προπαραμονή Χριστουγέννων άλλωστε. Άρχισα να του διηγούμαι την ιστορία του ανθρώπου. Πριν ακόμα ολοκληρώσω, ο Σωτήρης με διέκοψε και μου είπε. «Πες στον άνθρωπο να πάει τώρα στο νοσοκομείο για τα προεγχειρητικά και θα τον εγχειρήσω αύριο το πρωί. Ας μην ανησυχεί για το οικονομικό. Θα μιλήσω και με τον πρόεδρο του νοσοκομείου».

Ο Σωτήρης Πράπας παράτησε Χριστουγεννιάτικα την οικογένειά του, ήρθε στην Ελλάδα, χειρούργησε τον ασθενή, ξενύχτησε πάνω από το κεφάλι του και τα κατάφερε. Ο ασθενής χειρουργήθηκε χωρίς να του ζητήσει ούτε το νοσοκομείο μία τσακιστή δεκάρα και χαίρεται πια τη ζωή του με τα πέντε του παιδιά. Όταν την επομένη συναντήθηκα με τον Σωτήρη Πράπα, θα μου μείνει αξέχαστη η πρώτη του κουβέντα. «...ξέρεις Θοδωρή, στο χειρουργείο τα δάκρυα μου τρέχαν ασταμάτητα. Έβλεπα τα ροζιασμένα του χέρια και μου θύμιζε τον δικό μου πατέρα. Ήταν και αυτός οικοδόμος.»

Αυτός είναι ο Σωτήρης Πράπας - ο φίλος μου!

πηγή
www.chrisxx.com